A technológiai óriás május 8-án jelentette be, hogy integrálja a Gemini Nano nevű, eszközön futó nagy nyelvi modelljét (LLM) a Chrome böngésző asztali verziójába, amely egy további védelmi réteget jelent az online csalások ellen. A jövőben ez az Android-eszközökre is kiterjed majd.
A Gemini Nano-t a Chrome Safe Browsing fokozott védelem módjának javítására használják majd.
„Az eszközön alapuló megoldás azonnali betekintést nyújt a kockázatos webhelyekre, és lehetővé teszi, hogy védelmet nyújtsunk még az olyan csalások ellen is, amelyeket korábban nem láttunk. A Gemini Nano LLM-je tökéletes erre a célra, mivel képes a weboldalak változatos és összetett jellegének értelmezésére, így segítve minket abban, hogy gyorsabban alkalmazkodjunk az új csalási taktikákhoz” – közölte a Google egy blogbejegyzésben.
A vállalat szerint már alkalmazzák az MI-alapú megközelítést a távoli technikai támogatással kapcsolatos csalások kezelésére.
A Gemini Nano mellett a Google közölte, hogy mesterséges intelligencia által vezérelt figyelmeztetéseket is megjelenít majd a Chrome és az Android felhasználóknak. „Amikor a Chrome eszközön futó gépi tanulási modellje egy értesítést jelez, figyelmeztetést kap, amely lehetőséget ad a leiratkozásra vagy a blokkolt tartalom megtekintésére. Ha úgy dönt, hogy a figyelmeztetés hibásan jelent meg, engedélyezheti a jövőbeli értesítéseket az adott webhelyről” – közölte a vállalat.
A Google már évek óta használja a mesterséges intelligenciát az online csalások észlelésére és blokkolására. Például a mesterséges intelligenciát arra használják, hogy naponta milliónyi csalárd keresési találatot blokkoljon a Google Keresésben.
Ezek az MI-alapú rendszerek hatalmas mennyiségű szöveget vizsgálnak a weben, azonosítják a koordinált csalási kampányokat és felismerik a felmerülő fenyegetéseket. „Például jelentős növekedést észleltünk az interneten rosszindulatú szereplők körében, akik légitársaságok ügyfélszolgálatát utánozva verik át a segítségre szoruló embereket” – közölte a Google, hozzátéve, hogy a mesterséges intelligencia segítségével több mint 80 százalékkal sikerült csökkenteni az ilyen típusú légitársasági ügyfélszolgálati csalásokat a Keresésben.
A jelentések szerint a mesterséges intelligencia lehetővé tette a technológiai óriás számára, hogy 20-szor több csaló weboldalt azonosítson, mint korábban. A csaló hívások és üzenetek kezelése érdekében a Google olyan kezdeményezéseket is bevezetett, mint az eszközön futó, mesterséges intelligencia által vezérelt Csalásérzékelés a Google Üzenetekben és a Google Telefon alkalmazásban Android eszközökön. – írja a The Indian Express.
Kép forrása: Newstrack