Alaposan kibővíti a tavaly októberben bemutatott, a hirdetők munkáját könnyítő generatív MI-funkciókat a Meta. Mostantól már nem csak különböző háttereket lehet létrehozni egy reklámozott termék képe mögé, hanem a mesterséges intelligencia készítette változatokat is generálhatnak egyszerű szöveges utasítással, a meglévő fényképek átalakításával.
A Meta az egyik példában bemutatja, hogy egy meglévő reklámképet, amely egy csésze kávét ábrázol a szabadban, hogyan módosítható úgy, hogy a csésze más szögből, egy kávéfarmra emlékeztető képet idézve buja zöld növényzet és kávébabok előtt jelenjen meg. Ehhez nem kellett mást tenni, mint a megfelelő szöveges „feladatszabást” kiadni a gépnek.
Az új funkció azonban nagyon könnyen kihasználható például arra is – amint azt a Meta is elismerte – hogy a megoldás olyan termékváltozatokat generáljon le, amelyek a valóságban nem léteznek. Ezzel viszont visszaélhetnének a hirdetők, akik nem létező termékek megvásárlására próbálhatják rávenni a fogyasztókat.
A cég szerint azonban komoly szűrésekkel akadályozzák meg, hogy a rendszerrel nem megfelelő hirdetési tartalmakat vagy rossz minőségű képeket generáljanak. Emellett a fejlesztés során az új funkciót a Llama kép- és teljeshirdetés-generáló modelljével, belső és külső szakértők bevonásával stressztesztelték, hogy megtalálják, majd kiküszöböljék a nem kívánt felhasználási módokat.
Egy másik, szintén 2023 októberében bevezetett funkció, a képbővítés mostantól a Facebook és az Instagram hírfolyama mellett a rövid videókban is elérhető lesz. Ez a funkció is a mesterséges intelligenciát használja arra, hogy a hirdetések megjelenítését a különböző képarányokhoz igazítsák. A frissített MI-funkciók a korábbiakhoz hasonlóan az Advantage+ kreatívokon keresztül a Hirdetéskezelőn keresztül is elérhetők lesznek. A generatív MI-funkciók teljes palettája az év végére válik globálisan elérhetővé a hirdetők számára.
Forrás: itbusiness.hu
Kép forrása: Shutterstock