5000 Szolnok, Muskátli u. 2/A

YouTube: totális háború a reklámblokkolók ellen

A YouTube az okostelefonokra is kiterjeszti a reklámblokkolók elleni harcot. Egy hétfői frissítésben már az olvasható: a harmadik féltől származó hirdetésmentesítő alkalmazáson keresztül videókat elérő felhasználók pufferelési problémákkal találkozhatnak, vagy a következő hibaüzenettel találkozhatnak: „A következő tartalom nem érhető el ezen az alkalmazáson”.

A YouTube még 2023-ban bekeményített: a felhasználó vagy reklámokat bámulhat a videók megtekintése közben, vagy előfizet a YouTube Premium szolgáltatásra. A cég komolyan gondolta a szigorítást, és sorra letiltotta a lejátszást azoknál a felhasználóknál, ahol a számítógép böngészőjében reklámblokkoló bővítmény dolgozott.

A videóportál most újabb frontot nyit az okostelefonokat célozva. A hivatalos közlemény szerint a használattal elfogadott irányelvek nem teszik lehetővé, hogy harmadik féltől származó alkalmazások kikapcsolják a hirdetéseket, mert ez lehetetlenné teszi, hogy a nézettség után az alkotók bevételhez jussanak. Ez a korlátozás a mobilokra is letölthető reklámblokkoló alkalmazásokról szól, amilyen például az AdGuard.

„Csak akkor engedélyezzük harmadik féltől származó alkalmazásoknak az API-nk használatát, ha azok betartják az API-szolgáltatási feltételeinket”, hangsúlyozza a közleményében a YouTube. „Ha olyan alkalmazást találunk, amely megsérti ezeket a feltételeket, megtesszük a megfelelő lépéseket a platformunk, az alkotók és a nézők védelme érdekében.” Igaz, nemrég a biztonsági szakemberek éppenhogy javasolták a hirdetéseket távol tartó megoldásokat.

A probléma megoldására  a cég ismét azt javasolja, hogy a felhasználók fizessenek elő a reklámmentességet biztosító YouTube Premiumra. A szándék egyértelmű: így vagy úgy, de a videótartalmak eléréséért valamivel fizetni kell. Forinttal vagy figyelemmel.

Forrás: itbusiness.hu

Kép forrása: phandroid.com