5000 Szolnok, Muskátli u. 2/A

Tervezne utazást az MI-vel?

Az MI forradalmasíthatja az utazásszervezést, mivel képes automatizálni és személyre szabni a folyamatokat. Az utazási platformok mesterséges intelligenciát használnak az ügyfelek preferenciáinak elemzésére, hogy testreszabott ajánlatokat és útitervet készítsenek.

Az MI-alapú chatbotok és virtuális asszisztensek 24/7-es ügyfélszolgálatot nyújtanak, gyorsan megválaszolják a kérdéseket, foglalásokat végeznek, és segítenek a problémák megoldásában. Az MI-technológiák, például a gépi tanulás és a prediktív elemzés, segítenek előre jelezni a repülőjegyárak és a szálláshelyek változásait, így a felhasználók időben optimalizálhatják az utazásukat.

Jason Brown, egy toborzócég alapítója, az MI-t (ChatGPT-t) használta az idei nyári amszterdami és írországi nyaralásának megtervezésére. Ahelyett, hogy hagyományos útikalauzokat vagy közösségi médiát használt volna, az MI-hez fordult, hogy segítsen megszervezni 10 napos családi utazását, amelyen felesége, két fia (20 és 16 évesek), valamint az egyik fiú barátja is részt vett.

Brown számos kérdést tett fel az MI-nek, például útvonaljavaslatokat kért Dublinra és Írország más részeire, beleértve egy négy napos programot, amelyet az MI részletesen felosztott reggeli, délutáni és esti tevékenységekre. Például az első napra azt ajánlotta, hogy reggel érkezzenek meg, délután látogassanak el a Trinity College-ba és a Grafton Street-re, este pedig a Temple Bar-ba. Amszterdamban az MI olyan népszerű helyeket javasolt, mint az Anne Frank-ház, a Van Gogh Múzeum és a Jordaan negyed.

Bár Brown sok javaslatot elfogadott, mégis kombinálta ezeket baráti ajánlásokkal és helyi tippekkel is. Például egy barátjuk Amszterdamban elkalauzolta őket olyan helyekre, amelyeket az MI nem említett.

Brown szerint az MI tökéletes alapot adott az utazáshoz, de fontosnak tartotta, hogy más forrásokból is tájékozódjon, hogy felfedezhessen olyan különleges helyeket, amelyeket az MI nem ajánlott volna.

A ChatGPT mellett más generatív MI eszközök is elérhetőek, mint például a Google Gemini, a Microsoft Copilot, valamint dedikált utazási tervező is. Azonban az MI-t még nem tekintik tökéletes eszköznek az utazási tervezésben. Egy felmérés szerint azok közül, akik használták az MI-t, több mint egyharmad (38 százalékuk) úgy találta, hogy az MI által adott válaszok túl általánosak, 37 százalékuk hiányos információkat talált, és 30 százalékuk szerint az MI hibás adatokat adott meg.

Caroline Bremmer, a Euromonitor International utazási és turisztikai kutatásainak vezetője arra figyelmeztet, hogy az MI által nyújtott információk minősége attól függ, hogy milyen adatok alapján lett betanítva. Ha az MI régi, pontatlan vagy elfogult információkat használ, az félrevezető lehet. Fontos, hogy az utazók ne hagyatkozzanak kizárólag az MI-re, hanem más forrásokból is tájékozódjanak, például beszélgessenek helyi lakosokkal vagy utazási irodákkal.

Rebecca Crowe, egy liverpooli szabadúszó író, szintén használta az MI-t utazások tervezéséhez, de több csalódás érte. Például amikor Lecco városába, a Comói-tó közelébe utazott, az MI által javasolt programok nem voltak praktikusak. Az egyik terv szerint Milánóban kellett volna töltenie a reggelt, Bellagióban a délutánt, ami a közlekedési lehetőségek miatt szinte kivitelezhetetlen volt. Ráadásul a másnapi program is visszavitte volna őket Milánóba, ami rengeteg felesleges utazással járt volna. Emellett, amikor gluténmentes éttermeket keresett, az MI elavult vagy helytelen információkat adott, és több étterem már nem is létezett.

Crowe szerint az MI hasznos lehet inspirációként, de a megbízható információk érdekében még mindig szükség van az emberek általi ellenőrzésre. Az MI javaslatok túl sok időt vehetnek el a felhasználótól, mivel mindent alaposan le kell ellenőrizni. Azt javasolja, hogy az MI-t inkább csak kiindulópontként használjuk, de utána érdemes blogokat és friss forrásokat keresni a pontosabb információkért.

Forrás: itbusiness.hu

Kép forrása: linkedin.com