A YouTube megkettőzi erőfeszítéseit a reklámblokkolók kiiktatására. Erről a SponsorBlock reklámblokkoló számolt be elsőként: a fejlesztők szomorúan tapasztalták hogy a Google tulajdonában lévő videoszolgáltatás, ha csak korlátozott számú felhasználóval is, de már teszteli a szerveroldali hirdetéselhelyezést.
Ez lényegében azt jelenti, hogy a hirdetést „befecskendezik” a videóba, mielőtt az megérkezne az azt lejátszó készülékre. Ez alapvetően különbözik attól, amikor a kliensoldali hirdetésbeillesztés esetén a reklámok külön érkeznek a készülékre és ott kerülnek be a videóba. Ennek köszönhetően a hirdetésblokkoló szoftverek sokkal nehezebben képesek csak észlelni és kiiktatni a nem kívánt reklámokat.
“Ez problémát okoz a SponsorBlock használatakor is, mivel most már minden időbélyegző eltolódik a hirdetések idejével”, erősítették meg a kiegészítő fejlesztői.
A Google szóvivője egy közleményben megerősítette a tesztről szóló értesüléseket. A cég szerint a szolgáltatás „javítja a mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásának teljesítményét és megbízhatóságát”, hiszen „a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők szuboptimális élményekkel találkoznak” a videók megtekintésekor. Egyben megismételték azt a jól ismert álláspontot is, mely szerint a reklámblokkolók sértik a YouTube szolgáltatási feltételeit, kiemelve: a reklámmentes élményre vágyó nézőknek a YouTube Premium fizetős szolgáltatásra kell feliratkozniuk.
Mint az elemzők emlékeztetnek, ez csak a legújabb lépés abban a folyamatos küzdelemben, melynek során a YouTube folyamatosan új módszereket talál a reklámblokkolók megkerülésére, a reklámblokkolók pedig megpróbálnak ehhez alkalmazkodni. A vállalat tavaly egy olyan felugró üzenetet vezetett be, amely gyakorlatilag megakadályozta, hogy a látogatók videókat nézzenek a YouTube-on, hacsak nem tiltották le a reklámblokkolójukat.
Forrás: itbusiness.hu
Kép forrása: pc-tablet.co.in